2010 m. rugpjūčio 30 d., pirmadienis

Šešios žąsys: Pirštų ABC

Logopedė Daiva vėl mus visus džiugina idėjomis, kurios suteiks laiko praleidimui su vaiku daugiau kokybės ir smagumo:

Šešios žąsys: Pirštų ABC

Norėčiau trumpai pasidalinti savo patirtimi dėl raidelių.

Kai mokau savo sūnų raidžių, tariu raides taip, kaip jos girdisi, o ne taip, kaip reikia tarti taisyklingai pagal abėcėlės taisykles, pvz. jokių bė, cė... , o b, c... Kitaip tariant, tariu tik patį garsą, fonemą.

Kai rodau raidę paveikslėlyje - turime žaidimą su didelėmis raidėmis, tariu garsą ir pasakau keletą žodžių, kuriuos sūnus žino ir kurie tuo garsu prasideda, pvz.: A kaip akis, Š kaip šuo ir pan.

Stengiuosi, kad po pirmo garso žodyje sektų balsis, tuomet vaikui geriau išgirsti pirmąjį garsą.

Atminkime, mažylių garsinė analizė ir garsinis suvokimas ne tokie kaip mūsų.

Kai rodau raidę, atkreipiu sūnaus dėmesį į formą ir ieškau tam tikrų išskirtinių detalių, kurios padėtų sūnui įsiminti, kaip kokia raidė atrodo, pvz.: A - vienas pasviręs stulpas, kitas pasviręs stulpas, o čia tiltukas. Sakydama tai vedžioju savo ir jo piršteliu per įvardinamas formas. Arba B - su dviem pilveliais ant pagaliuko.

Atminkite: kuo daugiau juslių įtrauksite į mokomąjį procesą, tuo lengviau vaikas įsisavins infromaciją.



Sėkmės :)



Ramunėbėcėdėlė

2 komentarai:

  1. Labai teisingai viską darai, Ramune. Dar galima susieti fonemą su tą garsą skleidžiančiu objektu. Pvz.: vvvv - dulkių siurblys, rrrrrrr - žadintuvas... tttt - lašėjimas...Pabandysiu įdėti garsų iliustracijas artimiausiu metu. Pojūčiai ir vaiko patirtis "iš pirmų rankų" - varomoji jėga....

    AtsakytiPanaikinti
  2. Ačiū už idėją. Daiktus įgarsinu pastoviai, bet su raidėmis dar nesiejau :)

    wowowywa :)))

    AtsakytiPanaikinti